fredag 27 mars 2009

27/3 depression i depression på ett fik över en kopp te som för övrigt också är namnet på han som spelar saxofon, flöjt och är körsångare i Dag Vag

en liten revolution har långsamt börja utveckla sig
och snurra lite snabbare och snabbare i mitt huvud för varje dag.

jag ska sluta ha på mig långkalsonger.
ok det är bekvämt.
jag har på mig långkalsonger nu.

jag är pank.
konstaterande.
jag fick lön igår.
har bara betalat hälften att räkningarna.
jag har ingen lust att jobba.
jag vill ha pengar.

varför letar man bara inte upp nån farlig person som lånar ut pengar.
säg att man gör upp dealen att man lånar en miljon mot att man
betalar tillbaks inom en månad annars blir man dödad.
så åker man till Las Vegas och satsar alla pengar.
på svart.
50% chans.
gambla med livet.
antingen så är det slut eller så har man helt plötsligt en ekonomiskt trygghet.

det känns ju lite som man redan gamblar med livet.
cigaretter.
alkohol.
kärlek.

idag är det 27 mars.
det är snöstrom.
och det får en ju att fundera lite över det där med den kommande miljökatastrofen.
att allting kommer att bli varmare.
just nu känns det mest.
förstör skiten.
dubbla alla utsläpp och öka köttindustrin.
sluta källsortera.
miljöförstör det tredubbla.
låt det bli varmt.
spräng Linköping.
skjut mig i huvudet.
ta mig härifrån...

lyssnade på memories förut.

Jack det är en fruktansvärt bra text.
en av de bästa du skrivit.

"
I loved you madly I still do.
and i hope that you love me to.
as i stand at side of the road.
dreaming back to thoose good times...

...time is changeing and theres nothing to do
thoose memories would always be with you"

det är med motvilja jag säger det med det känns inte riktigt
som att jag lever efter mottot:
"It´s better to burn out than fade away"
det känns mest som att det är fade away just nu.

Fade Together är en väldigt bra låt med Franz Ferdinand.

dagens funderingar:

Varför blir män så upprörda om man säger att dom har liten kuk?
Varför är det så förbjudet att ligga med nåns lillasyster?
Hur orkar folk harva igenom sina liv (08-17 hem äta sova)?

Lazyboy - Underwear Goes Outside the Pants kan vara den första
"hip hop" låten jag gillar riktigt mycket.

Var kommer den här jag tänker inte längre än plånboken och kuken
mentaliteten i det här samhället ifrån egentligen.

citat thåström som jag inte får se ikväll för att jag jobbar med mitt dayjob.
"det är ni som är dom konstiga det är jag som är normal"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar