onsdag 8 december 2010

mosaik

miljoner bilder. samlade minnen i ett större sammanhang.
en bild för varje känsla som funnits i mig någonsin.
det är ett bildspel. en powerpointpresentation som slutar intressera människor efter en stund.
en värld uppbyggd av mig.
alla sönderslagna bitar av mig. allt är bara bilder.

bortglömda bilder. bilder från brända fotoalbum. bilder som jag lagt ner i lådor för glömma. bilder från perioder jag inte vill minnas. bilder framsprängda från mitt liv ytterst noga placerade i okronlogisk ordning.

tittar du noga kan du se varenda del av mitt liv. varje cell i min kropp är ett minne över någonting som redan har hänt.

när vi ligger med varandra så smetar våra bilder av sig på oss. jag får fragment av din barndom under tungan och du får skräckscenarior med ångestattacker under huden. på knäskålarna ser vi bilder av varandras skrapsår. brännmärkena från när vi snubblade på gymnastiken. våra olika debuter innanför våra ögonlock och läsa av mig in i minsta detalj. men vi kommer ändå aldrig förstå varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar