lördag 6 mars 2010

du kan inte krama om ett minne

Johnny Thunders - You can't put your arms around a memory

fritt tolkad och översatt


det spelar ingen roll att försöka.
alla dom inteligenta pojkarna har förstått det.
men det betyder inte att jag försökte.
jag vet bara inte varför.
känner mig så kall och ensam.
för älskling du är du är aldrig hemma.
och när jag väl är hemma.
spelar roll, jag är ändå ensam.

känner mig så rastlös.
slår mitt huvud mot en vägg.
försöker slå in lite vett.
även om det inte syns.
ärren är inte så gamla.
och när dom försvinner.
så kommer dom låta dig veta.

du kan inte krama om ett minne.
du kan inte känna trygghet med ett minne.
du kan inte krama om ett minne.
försök inte ens, försök inte ens.

du är bara ett oönskat barn.
och du har inget namn.
för du bor hos mig.
vi är en och samma

ärren är inte så gamla.
och när dom försvinner.
så kommer dom låta dig veta.

du kan inte krama om ett minne.
du kan inte känna trygghet med ett minne.
du kan inte krama om ett minne.
försök inte ens, försök inte ens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar