söndag 14 mars 2010

fickorna fyllda med pengar

Jens Lekman - Pocket full of money

fritt översatt och tolkad


jag har fickorna fyllda med pengar.
jag ska spendera allt ikväll.
jag har fickorna fyllda med pengar.
jag ska spendera allt ikväll.

en månadslön.
jag ska bränna allt på en gång.
på nån flicka som jag precis mött.
jag vet knappt hennes namn.

ta mig till något bra ställe.
vi kan möta upp med dina vänner.
ett ställe där folk är vänliga.
ett ställe där musiken aldrig slutar.

jag skulle kunna säga att du är otroligt vacker.
då skulle jag vara en lögnare.
men du får mina ben att bli spagetti.

och du tänder en glöd i mitt hjärta.
du tänder en glöd i mitt hjärta.
du tänder en glöd i mitt hjärta.
du tänder en glöd i mitt hjärta. (jag kommer springades med ett brinnadne hjärta)

jag kommer springades med ett brinnande hjärta
jag kommer springades med ett brinnande hjärta
jag kommer springades med ett brinnande hjärta
jag kommer springades med ett brinnande hjärta
jag kommer springades med ett brinnande hjärta

du tänder en glöd i mitt hjärta.
du tänder en glöd i mitt hjärta.
du tänder en glöd i mitt hjärta.
du får mitt hjärta att börja brinna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar