onsdag 1 september 2010

en 4D värld

kan man lukta och smaka på bilder?
man borde kunna göra det.
bygga någonting som gör att konst kan få ännu fler dimensioner.
jag vill smaka på text.
jag vill lyssna på bilder.
lukta på musik.
om man skalar en banan kan man lägga saker i skalet.
fast bananskal är inte så gott.
dom luktar mest besprutningsmedel.
men det är kul när folk halkar på dom (har det hänt nån gång förutom på film?)
man skulle kunna ta ett stort äpple och gröpa ur litegrann.
stoppa in en kamera av mindre modell.
fast jag vill ha alla sinnen på en och samma gång.
pressa en apelsin över ett VHSband?
nej äpplet blir nog bäst.
jag tar en liten digitalkamera som man kan filma med.
ja då får jag med allt.
tror jag i allafall.
problemet är bara att det ruttnar.
men var ligger problemet i det?
det gör ju jag med.
bara lite långsammare.

1 kommentar:

  1. apropå bananskalet. min morfars morfar (el dyl) halkade på ett bananskal och bröt sig såpass att han faktiskt dog. obs sant.

    SvaraRadera