torsdag 23 september 2010

nostalgiångest

nostalgiångest medan jag bläddrar bland digitala blad.
nostalgiångest medan jag inser storheten och svagheten i mitt maktbehov.
nostalgiångest medan jag kommunicerar med min lever och frågar om den mår bra.
nostalgiångest medan jag sitter naken framför datorn och lyssnar på kent.
nostalgiångest medan jag inser att jag...

vill vara är kommer vara alltid är vill kommer aldrig kommer alltid vara är var borde är kommer alltid aldrig vara är kommer var borde är kommer kom kommer är alltid vara...
synd.

kontrollera/förstöra
slå sönder/skapa nytt
kontrollera/älska
slå sönder/skapa nytt
kontrollera/förstöra
slå sönder/skapa nytt
kontrollera/älska
slå sönder/skapa nytt
kontrollera/förstöra
slå sönder/skapa nytt
kontrollera/älska
slå sönder/skapa nytt

förvandlas masiknellt... radera minneskortet... bli någon man inte vara förut.
bli ren synd istället för marinoettskapare och läkare.

- det kunde inte gått på ett annat sätt nu blev det så den här gången sa läkaren.

vi har plåster för nästan alla sår.
vi har plåster för nästan alla sår.

jag röker cigareter.
jag vet att mitt liv blir kortare då. det sägs att man förlorar lika mycket tid som det tar att röka cigaretten betyder det att jag kommer leva längre än de som röker långsamt?

jag är synd.
jag vill vara synd.
jag vill vara dramat i ditt liv.

jag var marionettskaparen och läkaren.
jag har nostalgiångest.
jag lyssnar på kent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar