lördag 7 november 2009

det kallas skam baby (smutstvå)

hon spelade alltid i moll när hon spelade gitarr.
hon sa att hon var lycklig men varje gång hon skrev en ny låt så gick den alltid i moll.
jag tycker fortfarande inte om min egen spegelbild.
jag vill vara som Jim Morrison fast jag vågar inte ha bar överkropp för jag har fortfarande lite chipstuttar.

hon äcklar mig nu för tiden.
tanken på en lycklig parrelation äcklar mig.
jag blir provocerad när hennes namn dyker upp.
jag borde ta bort henne från facebook.
jag har redan gjort det en gång men hon addade mig igen.
vet inte riktigt varför för vi vill inte ha kontakt med varandra när vi pratar så är det enda vi kommer fram till att vi inte ska prata med varandra.

jag har slagit sönder mina murar så gott jag kan nu.
raderat min avundsjuka så gott det går (hoppas jag i alla fall).
blivit ännu mer pretantiös och motiverad till att styra upp mitt liv.

men ibland ramlar jag bara ihop.

det kalls panikångest och det är svårt attt sätta ord på.

jag trycker in en stiftpenna i min handled.

klick.
klick.
klick.

jag hoppas jag dör av blyförgiftning.

det kallas skam baby.
det kallas smuts.

våldtäktsmannen vaknar ensam.
och alla vet.
han kommer inte bli straffad.
för hon ville.
inte i sina sinnes fulla bruk.
men hon ville.
men inga cigaretter.
ingen vodka.
kan få bort känslan av att ha utnyttjat någon.

det kallas skam baby.

det kallas smuts.

även om det inte är hela sanningen.
det handlar mest om känslor.
ibland känns allt bara så jävla fel.

det var ju inte direkt så att du var planerad från första början.
du kunde lika gärna blivit aborterad.
det kanske är därför du känner dig så oönskad när du ligger och gråter i fosterställning nätter som aldrig verkar ta slut.
utan täckning på din mobiltelefon.

vem säger att det inte gör lika ont att bli våldtagen av någon man älskar?

det kallas skam baby.
det kallas skam.

unga sinnens suicidlekar i rop på hjälp kan sluta i tragedi. inte alltid.
ibland hamnar du bara bland pillerburkar och psykologer som pratar med dig för pengar

det är bara en utvecklingsfas.
precis som min sexualitet.

det kallas skam baby.
det kallas smuts.

våld är oftast inte fysiskt.
och vissa besvikelser lagas aldrig.
dom ligger bara som ett hål och fräter sönder.


blanda inte in Freud i det här.
det skulle bara kompilicera saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar