tisdag 10 november 2009

rage against me

allt faller och jag vet inte vart jag är på väg.
det fanns gratistidnigar, poser och alkohol att gömma sig bakom.
jag vet inte vad fan jag har för masker längre.
det gör så jävla ont ibland.
jag kan inte sätta fingret på det.
det finns monster i mig.

jag är rädd för dem.
dom gör mig mörkrädd.
jag hatar mig själv så fruktansvärt mycket ibland.

jag lever nu.
jag vet men vill inte göra det ibland.
det finns nån slags atraktion till döden nån slags befrielse när allt bara är bäcksvart.

jag har ett rage against myself.
jag hatar speglar för dom visar inte mig som jag vill se ut.
jag är mycker snyggare i min fantasi.

rage against the whole fucking whole world.
jag hatar och skriker inom mig.
men det märks inte jag bara ler och lyssnar.

jag är snäll.
för snäll men världen är inte snäll och i ensamheten växer mina demoner fram.
ingen förstår mig på riktigt.
ingen kommer nånsin förstå mig.
det är därför jag dricker för mycker i perioder.
det är därför jag bara försvinner ibland.

i såna här lägen tänker jag att jag borde ta mig i kragen men jag hittar den aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar