tisdag 3 november 2009

döden Linköping Mtv gruppvåldtäkt och jag

Döden
vad döjer du för mig i dina mörka ögon?

jag kom hem stupfull efter en fika för två som blev sju pitchers för fyra.
det kallas Linköpingssyndromet.

ligger i mina föräldrars soffa och kräks till dansbandskampen.
jag vet inte om det är för att jag druckit för mycket eller om faktiskt är för att det är dansbandskampen och att Tomas Ledin är med.

lördag.
jag vaknar hos min väns brors flickvän och går till en annan lägenhet för att forsätta vara fantasiskt bakfull och lägger mig i en soffa.

utkörningspizza
i bakgrunden sånt som är helt ointressant.
tv.

jag tror att jag vill vara som dom på mtv ibland.
mest föra att dom verkar vara så beskymmerslösa och må så bra.

jag ska börja
träna min kropp
klippa mitt hår
bli perfekt
sluta röka eller bara röka när det är snyggt och kommercielt gångbart att göra det
skaffa mig en rik flickvän
eller bli rik
och skaffa mig en flickvän som vill vara tillsammans med mig för att jag är rik.
det skulle kännas bra.

ibland vaknar jag och vill vara någon helt annan.
kanske killen i Coca Cola Zero reklamen.
han är
fulländad.
han kan dricka läsk med aspartan i utan att bli tjock och han får aldrig cancer.
han har storbystade pinnsmala supermodeller som strippar runt om honom så fort han bara vill.
han säger bara nu och så får han som han vill.

avsugning.nu.flintastek.nu.lesbisk porrfilmsinspelning.nu.våldtäkt.nu

dom storbystade pinnsmala supermodellerna dricker också läsk fast dom dricker inte Coca Cola Zero utan dom dricker Coca Cola light.
för Zero är manligt och light är kvinnligt.

när en av dom storbystade pinnsmala supermodellerna får sin egen Coca Cola reklam.
sin lightreklam.
så är det
tvättbrödor
inoljade överkroppar
brandmän
militärer
atleter
idrottsmän
porrfilm
våldtäkt.

zappar till barnkanalen för roliga djur är roligare.

herregud varför åker jag inte bara hem till mina föräldrar.

två timmar senare efter bussfärd forfarande bakfull liggandes i en soffa och tittar på bondfilm.

kväll.
utgång.
vi skulle på en fest men vi fastnade på samma krog som serverar för billig öl och alltid har uteserveringen öppen och dom har kråkfiltar så man inte ska frysa.

sex öl tre shootar och en drink senare sitter jag på bussen hem mot mina föräldrar igen.
ramlar in genom ytterdörren går förbi tv:n och sätter på den av ren rutin.
lägger mig i soffan.
jag når inte fjärrkontrollen och jag tänker jag hatar tv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar