söndag 22 november 2009

jag är dogma 95

ensamheten förgiftar oss viskade hon.
fast vi satt ändå i olika lägenheter.
olika städer
framför olika skärmar.
det gör ont att gå vidare.
det gör ont att vara ensam säger hon.
jag håller med henne.
det gör ont att känna sig vilsen i sig själv och att inte våga släppa in någon så nära igen.

igen.
varför hänvisar man alltid till det gamla?
varför kan man inte bara glömma det gamla?
eternalsunshinea mig bort från mitt förflutna.

jag är dogma 95.
inte perfekt alls.

jag är en lynchfilm.
ni kommer aldrig nånsin förstå mig fullt ut.

jag vill vara tokigt kär.
jag vill vara så där jag vill aldrig lämna dig på nåt sätt.
jag vill vara så besatt att om du skulle dö skulle jag snorta din aska som Keith Richards gjorde med sin pappa.

jag är rock n' roll stjärna.
jag förstör mig själv hela tiden.

springades...
bort från mig.
bort från allt.
bort från henne.
bort från du.
bort från mamma.
bort från ekonomi.
bort från psykologer.
bort från droger.
bort från pappa.
bort från besvikelser.
bort från fem i tre ragg.
bort från värdelösa dansgolv.
bort från dom.
bort från städer.
bort från ingenting.

jag vill vara vagabond på fri fot och samtidigt ha en komplett film/skiv/litteratursamling.

jag vill kunna sätta en penna mot ett papper utan att det blir rött eller svart.
jag kan inte sätta en penna mot ett papper utan att det blir rött eller svart.

jag är en fullständig idiot.
bara lite mindre än alla andra för dom är större idioter än vad jag är.

jag vill aldrig att batterierna tar slut.
jag vill.

explodera
implodera
skapa mästerverk

rinna ut i...


varför finns hon fortfarande kvar i mitt huvud ibland?
jag raderade henne så många gånger.

jag stänger in mig igen.
bakom mina intressen.

jag den svenska synden.
inte alls så naket som det verkar.

jag är amerikansk indiefilm.
bara en i mängden.

jag är Conrad Luckett.
bara en bluff.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar