torsdag 1 april 2010

filosoferande en eftermiddag på biblioteket

jag sitter på biblioteket i Linköping vid lyrikhyllorna och väntar på en fika.
jag bläddrar igenom ganska många böcker och konstaterar att det är rätt så mycket av det som jag faktiskt inte gillar alls.
konstaterar att det är inte så konstigt att poesi inte går så bra kommercielt med tanke på att det är mer eller mindre så att senast poesi var allmänt hot var under romantiken och det är inte så mycket grejer som är heta från den tiden nu. det är ju inte ens hot med kärlek i dagens samhälle.
jag borde ta tag i min egna påtänkta diktsamling men jag vet itne riktigt hur jag skulle finasiera den. skulle kunna gå Liam Norbergstyle och råna nåt ställe för att få kosing till den men det känns lite överdrivet jag är inte så gangsta ananars
direkt. vad ska jag göra med min diktsamling då? sälja den såklart. ge den till några människor. typ Grimslövs folkhögskolas bibliotek och min lärare Christina.
det sprang förbi en hare ( det gjorde det på riktigt det var intebara nåt jag david lynchade in).
Ljunkans bibliotek. Tokarpskolans också bara som ett långfinger. jag sak nog posta ett ex till mitt ex (humor) hon kommer nog bli arg men det blir mest kul jag ska signerade den också och med all min kärlek tacka för inspiration. hon får lite skylla sig själv tänker jag i efterhand. inleder man ett förhållande med en poet så får man räkna med konsekveserna. jag ska verkligen ta tag i en diktsamling.

1 kommentar:

  1. ja, visst fan är det lite så?
    inleder man ett förhållande med en poet får man skylla sig själv?
    jag har funderat på det där. hur hänsynslös man kan vara mot människor bara för att vara kompromisslös med sitt skrivande. jag kom inte fram till så mycket.

    SvaraRadera