onsdag 7 april 2010

samma syndrom som Erik Weihenmayer fast på ett annat sätt

smekandes på gator när vi inte vet vart vi ska någonstans.
vi känner inte varandra,
men det spelar ingen roll för i natt skulle vi kunna låna varandras kroppar så vi kan förbättra våra självförtroenden.
även om ingen av oss har någonstans att sova så spelar det ingen roll vi kan värma varandra bara en stund.
vi kan massera bort vardagsångesten från varandra.
vi kan bara hålla varandra i handen.
en liten stund.

jag brukar vilja kyssa någon och sen bara gå.
det känns som ett livslångt förhållande då.
en vacker kärlekssaga som bara varade en liten stund.
äkta utan polerande och missförstånd i form av blandband, sex och biobesök.

om man ligger med någon betyder det ingenting.
om man fikar med någon betyder det hej du är intresant jag skulle kunna tänka mig lära känna dig.
om man frågar om nån vill gå på bio så betyder det att dig skulle jag kunna tänka mig att ha ett förhållande med.

jag skulle vilja ha någon att fråga om dom vill gå på bio med mig på det romantiska sättet.
någon som kysser mig farväl är jag reser bort.
någon som kysser mig välkommen hem när jag kommer tillbaks.

var är hemma?
jag vet inte längre.
kanske där jag sätter mig ner och skriver.

de flesta människor misstolkar blandband.
oftast vill man bara göra ett med bra låtar.
men det är ju förvisso också en kärleksförklaring.
precis som frukost på sängen eller pannkakor.
men gränsen mellan fysik, psykisk och vänskaplig kärlek är kortare än stunden mellan mina cigaretter.
det är komplicerat men de flesta sakerna är komplicerade.
jag lekte mycket dektektiv när jag var liten det har gjort att jag är väldigt bra på Cluedo och att läsa människor om jag pratar med dom ofta.
det är när dom slutar prata med mig som jag slutar förstå dom.
specielt när man inte förstår varför dom sluta prata med mig utan direkt anledning.

förmodligen ett missförstånd eller något jag sagt i sömnen nån form av inte infinnade medvetenhet i alla fall ett missförstånd över allting.
det är nog hela grejen med kärlek att alla misförstår den och där av kommer svart sjuka in.
jag säger inte att jag är bättre än nån annan men jag tror att jag lärt mig lite i alla fall.
tror jag.
jag är förmodligen fortfarande bara en blind idiot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar