tisdag 6 april 2010

alla hittar nån att ligga med kvart i tre utom jag

berusad och frustrerad skrev jag hora på en vägg med ett läppstift, det var lila.
jag tyckte det var ett konstverk.
att det var ren poesi först innan jag fick dåligt samvete och spenderade 20 minuter på att skrubba bort det.

veckan efter ramlar jag runt på ågatan/platensgatan igen coh samlar citat.

citat 1: "vad ska jag ha för fitta ikväll." eftersom klockan endast är 00:32 så tycker jag att denna kommentar kommer lite tidigt och jag suckar över denna okända man som berättar något jag ser att han tänker på 20 meters håll.

jag går och dricker fish för att det känns som en bra idé just då och går till toaletten för att möta

citat 2 (eller snarare nån form av konversation där jag leker trotsig femåring):
- du har inget pulver att sälja?
- nej.
- men du känner ingen som har nåt pulver att sälja?
- nej.
- förlåt men du ser ut som nån som skulle kunna känna nån som säljer.

en vän frågar om vi ska spela Black Jack jag tycker alltid att det är en dum idé och jag får honom alltid att spela bort sina pengar.

jag träffar en barndomsvän som jag lekte med Batmanfigurer med han säger
citat 3: du skulle inte du och jag kunna ta en Ålandskryssning.

jag blir chockad över att någon ens kommer på tanken att fråga mig något sånt så jag svarar vänligt att det är nog inte riktigt min kopp te.

jag snurrar vidare och träffar en tjej jag gick i högstadiet med hon ska bli tandläkare jag säger att jag ska bli poet när jag blir stor men jag tänker aldrig bli stor.

dom tänder i taket och den sjukt dåliga musiken stängs av.
jag hämtar ut min jacka och cyklar hem för jag hittar varken efterfest eller nån form av ytlig kärlek.

jag tänker att mitt liv har börjat bli tråkigt.
jag skulle nog vilja ha ett förhållande.
mest för dramat.
jag vill bråka med någon.
jag vill bli omsams över meningslösa grejer.
jag vill skrika på någon och bli sams.
jag vill inte att mitt liv ska vara nån familjekomedi snarare nån form av såpa.
det skulle bli lite mer spännande då

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar