tisdag 6 april 2010

Rock N´ Roll och Självmordsdrömmar

ge mig Satisfaction Paint it black Brown suger
ge mig All day and all night och Girl you really got me now
ge mig Woodstock 69 även fast jag inte var där.
Jack sa att jag var lite lik Joe Cocker som är en mycket bättre komplimang än Seth Rogen Jack Osbourne eller sångaren i Fall out boy.
snälla någon hitta någon annan jag är lik bara för att jag har fluffligt hår och har glasögon.
kanske Bruno K Öjjer för att han har just fluffigt hår, är poet och också är från Linköping

året är 1994 och jag har mitt första kvartsamtal.
- men du måste ju lära dig matte säger Birgitta Monemar och utan att överdriva så skulle jag bli glad om hon dog i nåt som gör väldigt ont typ testikelcancer.
-nej för jag ska bli rock n' rollstjärna svarar mitt sjuåriga jag.
-men då måste du ju kunna räkna alla pengar du tjänar.

jag tittar på henne som att hon vore dum i huvet och svarar nej för att jag är rock n' rollstjärna så kommer jag ha så mycket pengar att jag kan betala någon
att räkna dom åt mig.

jag tänker fortfarande så här trots att jag är över 20 år har ett helt ok CV, fått glasögon och kompleterat mina betyg på en folkhögskola.

jag spenderar fortfarande timmar med att dansa runt i baröverkropp och posera som Iggy Pop, Mick Jagger och Thåström.
jag spelar luftguitar och luftbassolon så där rock n´rollposerande och drömmer om att dö när jag är 27.

jag vill slå sönder saker på en scen.
kasta ut tvapparater från hotellfönster.
jag vill dö i heroinöverdoser.

en tanke till mig själv: Conrad du är spruträdd. du nojjar ut totlat när du tar blodprov du skulle till och med vara en dålig diabetiker.

jag går långa romantiska promenader med mina hörlurar på högsta volym och drömmer mig bort till heta svettiga kulbbspleningar som är bättre än sex.

jag vill starta band som tar över världen.
men ingen vill starta band men nån som inte kan spela instrument eller sjunga.
skitsamma jag kan vara rock n' roll ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar